Skrittur

Ja, fick frågan av Bea i lördags om jag ville hänga med henne och Isabell ut och köra lite nh på söndagen. Klart jag sa ja, så det blev bomlössadelklubben på söndagen ;) Vi skrittade en tur runt gropen och tog en galopp uppför en backe. Tycker Ghetto var riktigt duktig, kunde hålla sig nere i formen och var inte så svår att jobba ner heller. Var lite svårt när jag var tvungen att hålla skritten rätt kort med tanke på Rambos steg men det ordnade sig ^^ Dock gick galoppen inte särskilt bra, springsugen häst osv.. Men det blir att jobba med.

Efter det blev det nh som sagt. Jättekul för mig med mina pro-vänner Isabell och Bea. :D Bea tänkte först ta sig an Nimro, men han blev alldeles för glad över att komma ut så till slut gav både Isabell och Bea upp med det och tog Dino istället. Tyckte det gick hyfsat bra för mig och Ghetto, hon tänkte nästan kicka mot mig ett tag dock när jag ville flytta bakdelen på henne, sa till henne ordentligt och så var det ur världen.. Efter en stund så visade Isabell sånt jag nåste vara uppmärksam med, på specifikt Ghetto. Grymt bra träning för båda oss! Måste vara riktigt vaksam med att hon ska ha fokus på just mig hela tiden, och det verkligen fokus och uppmärksamhet. Sen hennes attityd mot mig, öronen bakåt osv.  Efter att hon visat hur hon gör och reagerar på vissa saker så gick det grymt bra! Så himla skönt nu att veta precis hur man ska göra och inte blir osäker hela tiden. Blir att jobba mycket med det här nu tror jag, lite varje gång före/efter ridning.

Efter att vi va rklara och gått in så var Ghetto helt slut i huvet! Stod bara och slickade sig om munnen och tuggade, söthäst. Men jag tycker det var en grym dag i varje fall, även fast det kom lite regn på slutet.


Kommentarer
Postat av: Bea

hihih pro-vänner XD känner mig hedrad :P

2011-09-12 @ 19:41:27
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0