Klad chej och snel hest

Är jätteglad nu, gick super att hoppa Ghetto :D Bea var med som hjälp och allmänt stöd (vi har ju, öööhm, inte hoppat alls i princip förut) och sen så fotade vi lite åt varann på slutet när det slutat regna helt och hållet. :)

Början:

Gjorde mycket tempoväxklingar i skritten, volter, halter osv. Provade också lite skänkelvikning men det gick inte så jättejätte bra om man säger så, får träna på det någon annan dag.

Hoppningen:



Ritat lite fint här hur jag och Bea byggde som. Tro mig, det var mycket finare i verkligheten!

Gjorde en massa hemmagjorda hinder, skitfint blev det :D Madde hjälpte till och hämtade lite småträd som låg i skogen också, så vi fick jättemånga bommar. "Mitt" hinder var ett litet rättuppstående med markbom före och "Beas" hinder var ett större rättuppstående utan markbom som låg på ungefär 60cm.

Började lite med bommarna på marken i trav. Det här var nog svårast att få henne över ordentligt faktiskt. Blev ganska vingligt och hon ville gärna bara strunta i det och springa förbi. Men några gånger gick det. Sedan tog vi studsen eller vad man ska kalla det för hoppade allt i trav eftersom vi inte tränat särskilt mycket på att ta galoppskänkel snabbt och få en bra galopp, det var ändå travhopp vänliga hinder så :)) Bllev lite bråk om vi skulle över eller springa förbi, men det gick mycket bättre än cavalettin! Någon gång blev det galopp emellan också, och vilken galopp! Jättelugn och samlad, Ghetto kanske blir värsta hopphästen ;)



Inte världens finaste hopp men hoppade gjorde vi ;)

Efter det höjde vi svårighetsgraden och vände upp direkt efter studsen mot det rättuppstående. Gick superbra, den tyckte hon var lättast! Okej, just dom bilderna ser så cp ut så dom bjuder jag inte ens på ;) Men efter det tog vi det rättuppstående bara för sig själv, det kan jag visa två bilder från!




Ser ju glad ut iaf :)




Erkänn att hon ser ut som en tiger... Snel tigär som Bea sa :D Dock så rev vi här, som ni säkert ser. Blev några upp och avsittningar ;)



Efter rivningen skule vi göra ett avslutshopp så att vi slutade bra, ni ser ju hur det gick, hon tog i som satan här! Tiger :D


Sammanfattning:

Ghetto var jättelugn och samlad, hade en riktigt bra och kontrollerbar fart hela tiden och blev inte stark alls, som jag hade fasat lite för! Blev jätteförvånad, och jätteglad. Hon brukar inte vara stark annars heller, men längre och snabbare trav än sådär brukar hon ha.

Tog också mina efterlängtade "hag-bilder" medan Bea plockade granris till hästarna. Blev riktigt nöjd med dom, Ghetto får så fina färger nu i bilderna när hösten är här! Tar dom i ett annat inlägg senare.

Fotograf till alla bilder: Bea

Och juste, klaga inte på att jag ser ut som nåt värre än michelingubben, har ridväst under en för stor jacka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0