förkyld + illamående = okänd sjukdom?

Jag vet inte vad det är riktigt, är lite förkyld och mår illa som jag vet inte vad.. Inga kväljningar, men har bara en illamående känsla över hela mig..(

Men i varje fall, när jag kom till stallet så ser jag Dino och Bea i paddocken, hur glad blev jag inte då?! Jag som hade tänkt ringa och prata med Bea igår men det blev aldrig riktigt så. Hon var jättesnäll och tog sig tid att titta på oss och ha lite lektion för oss. Hon sa det jag har funderat på också, att det var överskottsenergin som spelade in..

Red fram lite i paddocken och det kändes hyfsat bra, Ghetto försökte ställa sig utåt i hörnen och skjuta in baken lite ibland bara för att komma undan. Gjorde lite trav, skritt, trav skritt osv vilket gick ganska bra. Sedan föreslog Bea att vi skulle prova att träna galoppen. Genom att göra det lättast för Ghetto som inte har så bra med galoppmuskler så tänkte vi galoppera bara rakt framåt. Bea frågade mig hur det kändes och jag sa att det kändes som att hon skulle sparka lite bakut i fattningen och i själva galoppen, och hur rätt hade jag inte..? ;) Blev en liten rodeo som slutade i att ryttaren nästan låg på marken. Men icke då, så lätt ger jag inte upp..

Så då tyckte Bea att vi skulle longera henne lite, vilket jag faktiskt aldrig gjort..^^ Då fastslog vi problemet, det var verkligen överskottsenerg och saknad av att galopepra som störde henne. Ifrånbörjan var hon lite halvgalen, galopperade, sparkade bakut, vände upp och stegrade sig mot oss men Bea tog såsmåningom kontroll över henne och sen fick jag prova, gick jättebra faktiskt. Efter en stund i trav så skulle vi försöka få fram  henne i galopp men det kände hon inte alls för, då hade hon förmodligen fått bort överskottsenergin :)

Efter det gjorde jag ett till försök till att rida henne, gick mycket bättre då. Provade lite galoppfattningar i hörnet och saktade av på långsidan. Fattning fyra eller fem gick superbra, säkert bäta fattningen vi gjort. Då slutade vi och Bea skyndade hem eftersom hon hade lite bråttom :) Skrittade och skrittade ut en liten sväng. Stretchade och borstade hon sen for jg hem.



Tycker hon har fått ganska söta fläckar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0