Nya tag!

Har fått lite coaching och tips av "allvetaren Bea" den senaste veckan på hur jag ska göra med Ghettos enorma energi, och det går bättre och bättre för varje gång! Jobbigare pass = mer använd energi. Man känner skillnaden efter varje gång, inte så mycket men jag känner skillnaden iaf.

Red i varje fall ut på ett riktigt jobbar-pass med Bea i lördags. Vi skulle träna på att rida jämsides och samtidigt  visa mig hur jag ska lägga upp ett jobbigare pass. Vi började med ett varv runt gropen i trav, jag travade först själv upp för några backar för att få in en bra takt i traven, gick faktiskt riktigt bra. Ibland "spårade det ur" och blev pass men då sa Beae att jag skulle försöka "starta om", dvs att göra halt och sen försöka igen. Efter några omstarter så gick det bättre och bättre :) Att springa jämsides gick också riktigt bra vissa stunder, bättre om Dino och Bea fick ligga ungefär en meter före så att Ghetto kunde anpassa sig efter Dinos trav.

Andra varvet så gjorde vi lite galoppintervaller uppför backar och trav annars. Uppför sista backen kände jag verkligen hur trött Ghetto var, behövde inte hålla henne alls för att få en bra galopp, härligt! Efter det skrittade vi hem och hämtade våra kameror och sen vidare till en, för mig, okänd grop där Bea har varit ganska mycket med Dino och tränat på volt. I sand = jobbigt. Travade och skrittade några varv medan Bea filmade och fotade. Och herregud, har kände jag verkligen hur trötta både jag och Ghetto blivit, hon försökte gena eller "trilskas" på annat sätt på volten och jag kände av tröttheten i låren eftersom jag stått i fältsits nästan hela tiden annars.. Menmen, lite dokumentation blev det iaf ^^ Vi bytte av och Bea körde med Dino medan jag fotade. Sedan gick vi hem med hästarna.





Alla bilder tagna av Bea :D

Kommentarer
Postat av: Bea

Allvetaren ... det blir bara värre å värre det här... ;P Gillar en nedre bilden skarpt! =D härlig höst bild, glad häst & glad Matilda :P hoppas vi får se fler bilder sen! :)

2011-10-02 @ 23:37:45
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Madde

så fina ni e =)

2011-10-03 @ 09:01:21
Postat av: Team Nyrk!

Hejsan, jätte fin blogg! :)

Kolla in den nya hästbloggen, TEAMNYRK!

Två hästgalna & deras storhästar, dressyr & hoppning! Kanske byta bildlänk eller följa via bloglovin? :)



Kram F&V på Team Nyrk!

2011-10-04 @ 20:47:45
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: Bea

som du tyckte så finns galoppfilmerna som jämförelse på bloggen nu! =)

2011-10-05 @ 22:22:14
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

hehe ja, bloggat om gårdagen än? nyfiken ridcoach, vill se fler bilder från i lördags =)

2011-10-05 @ 22:48:11
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus

God morgon! Allt bra idag? :)

2011-10-06 @ 09:38:38
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: matilda

sv madde: tack så mycket! :)

2011-10-06 @ 22:14:32
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0