Ghetto dressyrarbete

Tredje dagen den här veckan som jag rider Damen G, score!

Red först ut en snbbsväng för att checka av hur mycket hon ville springa idag. Allt gick faktiskt riktigt bra ute i skogen idag, traven funkade bra och hon försökte inte öka en enda gång! Super :) Galoppen gick också jättebra, fick den där känslan igen när hon inte bara är glad för att få springa utan också kan samla sig och jobba under sig, så underbar galoppen känns då!



Ignorera den fina minen!

Efter två galopper och travarbete så skrittade vi hem och jobbade på planen i sisådär en kvart. Nu när vi löst problmet med dragandet ute i skogen så har vi ett annat problem, att träna upp stabiliteten på planen! Ibland blir det verkligen vingligt! Tänkte jättemycket som när jag red Ella igår (var för övrigt en mycket lärorik häst för mig faktiskt, tog med mig mycket från igår!) och började planera vägarna mycket. Måste verkligen styra hela henne vilket jag lätt kommer av mig med ibland. Red ett varv, Gick inte på en stor volt i ca tre varv, ut på spåret, in på nästa stora volt i två, tre varv osv. Red också som en lite kantigare åtta och bött varv på mitten av långsidan i varje varv. Var dock lite halkigt på planen också, inte så konstigt egentligen. Men det där är verkligen något att träna på, stabiliteten i hela ridningen på planen!

Nöjd men vår insats i helhet idag ändå, duktiga hest :)



Båda bilderna tagna av bea och redigerade av mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0