Det gäller bara att bestämma sig..

Som ni såg så bestämde jag ju mig imorse för att idag skulle bli en bra dag, det har hållit sig riktigt bra än sålänge! Har varit på moppekursen i fyra timmar, trevliga människor där tyck jag och det var inte så jobbigt så det var ju bra :)

Ghetto var ganska grinig mot mig när jag gjorde iordning henne, stod och surade och pep åt svanskappan. Dock så var hon ganska söt när jag stod och spände sadelgjorden och hon sänkte huvet (brukar ge henne godis från ett ganska lågt läge) och tittade på mig. Hon väntade på hennes belöning av att hålla in magen ^^

Stundsvis i traven idag så fick jag jättefin form och ganska långsam trav.  Traven gick dock inte så överdrivet bra idag, ökade och ökade och lyssnade inte heller överdrivet bra. Gjorde mycket tempoväxlingar i skritten som tillslut gick super! Tog lite och hon samlade sig, klämde åt lite med låren och hon längde skritten. Gjorde detta innan trav en gång, eftersom det känts som att hon sprungit ifrån mig i början av traven. Då tog hon det riktigt lugnt till en början och väntade snällt :)

Galoppen var ändå dagens höjdpunkt, nu börjar det kännas att vi lagt mer vikt på galopp än tidigare! Till en början ganska strutsig hals, men dock väldigt bra tempo för att vara oss. Och det var ändå första galoppen. Andra galoppen försökte jag plocka ner hennes strutsighet och jösses vilket steg hon fick då, satt riktigt bra i ca tre steg men det var det enda som behövdes för att göra min dag, duktiga häst!

Tänkte rida 1 och 1/2 varv runt gropen idag och sen träna lite på volt. Gick till gropen jag och Bea varit i men det gick helt åt skogen.. Vänster varv i skritt gick superbra men traven blev fruktansvärd, åt båda hållen. Tror att det är sanden som gör oss lite instabila eftersom vi inte tränat så mycket på sand. Tänkte då avsluta bra med galopp  till uppför en hyfsat lång backe upp mot rakbanan.

När jag kom till backen kändes hon väldigt taggad, men när jag väl fattat galopp så gick hon bara där.. Jag blev helt chockad av den lugna fina samlade galoppen så jag glömde driva och det blev till slut trav.. :( Den höll inte länge utan jag fattade galopp igen och den blev ganska bra, sista biten av backen lät jag henne springa på riktigt eftersom hon tycker det är roligt, men oj vad jobbigt det blev ^^ Skrittade sedan hem.

Väl hemma plockade jag av alting och körde lite nh i paddocken. Jag tror inte ni orkar läsa om det nu så kan skriva om det imorrn eller nåt :)



Gropen från förra helgen

Alla bilder därifrån har Bea tagit!




Kommentarer
Postat av: Bea

härligt matilda! =) låter som ett bra pass, men jag skulle i fortsättningen avråda dig att rida i den gropen... kan istället vissa ett bättre ställe för er att rida på =) lättar för er båda då. Ni är så duktiga! =) <3

2011-10-09 @ 01:32:47
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0