Agnes och Ella ute runt gropen :)

Hade ju bestämt med Agnes att jag skulle rida runt gropen med henne, och så blev det också :) Red ett halvt varv ensam runt gropen först. Alltså Ghettos trav och psyke där var helt enkelt att döda för, helt underbart! Jag blev så himla stolt över henne, ibland kände jag nästan att hon började släpa fötterna lite så då fick man driva mer med låren så steget blev lite bättre, jätteroligt! Uppför första backen trodde jag att hon skulle dra lite eftersom vi brukar galoppera där, men hon ville galoppera och visade det genom att inte dra alls utan ta ett litet steg i galopp, haha! Resten av backen gick fint, lugn trav uppför hela :D

När vi mötte Agnes och co så tog vi det till en början jätteförsiktigt för att se hur de skulle reagera på varandra. Var beredd på att Ghetto kunde bitcha mot Ella. Tycker dock att hon skötte sig grymt bra, sålänge hon fick ligga lite före. Vi travade två gånger, två riktigt lugna sådana till och med! Kändes nästan som att Ghetto ville vänta in Ella ibland, haha.. När vi kom till backen jag tagit i trav tidigare så började det dock trilskas lite, hade nog aktiverat henne för lite däremellan så att hon kände att jag var okoncentrerad vilket ledde till att hon också blev det. Grymt dålig galopp från vår sida och efter det så var vi inte så överdrivet lugna längre.. ;)



Ungefär såhär kändes det i skogen idag, tror dock faktiskt att traven va rlite mer samlad till och med! Framgång :D

Kommentarer
Postat av: Bea

hehe najs! du ser ni tar er framåt! =D Men om du jämför de här bildena med din sits i min sadel jämför när du sitter i Ghettos! ser du skillnaden?

2011-10-11 @ 10:05:44
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

syftar på att du sitter och rider bättre i den som du rider i nu! =)

2011-10-11 @ 10:11:53
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: agnes

sv; du är så bra vännen!

Jag vet att jag inte bör fastna, men jag kan inte sluta tänka på det. Det är too much nu <3

2011-10-11 @ 14:09:12
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0