Ridtur med Bea och Dino

Idag bestämde jag och Bea oss för att rida ut tillsammans. Vi tog in alla hästarna och sedan gjorde vi iordning damerna. Blev glad att Ghetto kom direkt i hagen, även fast jag inte varit där på sex dagar! Iofs kan hon nog varit lite less på vädret med.

I början i skritten skrittade vi på långa tyglar utan stigbyglar, myshästar! Bea tyckte jag skulle länga stiglädren ett hål med, har nog glömt det från när vi hoppade.. Fult ;)

Vi försökte trava jämsides, gick helt åt skogen! Ghetto blev jättetaggad och taggade Dino också, inte så konstigt när hon nu stått i nästan en vecka..:( Försökte ta en galopp uppför en backe med, gick också helt åt skogen, fick typ tre galoppsprång bakom Bea. Väl uppe på gropen travade vi några vändor var, där blev hon en het annan häst! Var jättefin, precis som i lördags när jag red henne. Kul kul :)

Vi red nerför backen sedan, och tog en galopp var uppför igen. Den här galoppen funkade jättebra, jag kom ner ordentligt i sadeln och hon jobbade på i ett ganska okej tempo. Härligt!

Försökte trava påväg "hem" också men det gick också helt åt skogen, alldeles för taggad häst.

Efter det skulle Bea visa ett ställe som man kan träna att rida på volt på, en stor grusplan med ganska jämnt och bra underlag. Här gick allting klockrent bra, Ghetto hittade en jättebra form och var väldigt eftergiven och mjuk. Så bra och länge åt gången har vi aldrig hållit formen i traven förut! Jättekul, blir ett bra ställe att träna de musklerna på. Hon skötte sig grymt bra men mot slutet sköt hon ut baken i ett hörn två gånger och sparkade lite, men nästan inte så att det kändes. Tänkte att hon säkert var trött så nåt varv efter det så skrittade vi av och tittade på Bea ett tag. Önskar nästan att vi hade haft med oss en slags portabel kameraman som kunde dokumenterat :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0