kasper 24/3

vi hade dressyr idag. var bara fem stycken, inte ens najs då. vi jobbade med sitsen och inverkan på hästen. gick ganska bra, bättre än när jag brukar rida kasper. vi passar inte riktigt ihop tycker jag, jag sitter oftast och gör allting samtidigt i ren förtvivlan för att inget funkar men den här gången fick vi lite ordning ibland iaf :) jag har verkligen sjukt mycket problem med att slappna av i fotlederna och trampa ner hälen ordentligt, speciellt när jag använder skänklarna. spänner mig automatiskt då typ och kör upp hälen som en jude, inte bra alls. sen så måste jag tänka på att inte bli så bakåtlutad och sitta så långt bak i sadeln, utan liksom rulla fram höfterna lite. edit till mig sjäv bara :)

på lördag blir det ghetto, två veckor sen jag var där nu! saknar knashästen :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0