ghetto dressyr 30/3

kom till stallet runt fem idag. hämtade in ghetto, borsta lite och kände lite på henne. hon var en riktig goshest idag om man jämför med nån av hennes "dåliga" dagar :) skönt, stod och borstade på henne i boxen lös utan problem, alltid något. sadlade och tränsade och sen gick vi ut i paddocken. satt upp och skrittade några varv på långa tyglar. hon började trava några gånger, bråttom bråttom :) tänkte träna lite på att ställa åt höger, tänka sjukt mycket på min sits och göra övningar långsamt i trav. gjorde en övning med ganska mycket tänk, volt i tre hörn, halt på en långsidan och trav på en långsida genom hörnet utan volt (= trav två långsidor) gick jätte bra, men som vanligt är vänster varv vårat bättre. försökte också mig på att sitta ner i traven litegrann, får lättare in takten i henne sjuka steg i vänster varv också. bara vänster och vänster ;)
hon sparkade bakut en endaste gång också, då stannade jag henne och ryggade något steg då frsökte hon inte ens fler gånger, jag börjar lära mig hur hesten fungerar nu. känns skönt, litar mycket mer på henne nu än när jag började rida henne och nu vet jag lite bättre hur hon reagerar på olika saker. myshesten :)



förlåt för kass mobilbild, men iaf ghetto idag efter att jag ridit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0