sen så var det det här med hästarna...

har inte skrivit särskilt mycket om vad jag gjort i stallet på ett tag. Kan bero på att det var lite mer än en vecka sen jag var där igår också men, aa.

Igår på stv. ridningen red jag iaf Alice. Trodde det skulle gå rent åt helvete men gick faktiskt riktigt bra. I skritten när vi kortade tyglarna gjorde jag mycket halvhalter, halter, ökningar för att se till så hon lyssnade ordenligt. Vi hade två mindre fyrkantspår där volterna brukar vara. I varje hörn gjorde vi lite framdelsvänding. Gick ganska bra. Sen gjorde vi samma sak i trav, ingen framdelsvändning dock ;) Gick jätte bra, hästen sprang inte iväg nånting alls.

Sen gjorde vi nån övning med skänkelvikning in och sen ut på en långsida, galopp nånstans på kortsidan, vända in och rida rakt fram till andra kortsidan och bryta av där någonstans. Sen börja om igen. Hon hoppade in i galoppen och kastade sig in i avbrotten och bytte galopp på långsidan, men jag är ändå nöjd. Första gången jag red henne upptäckte jag att det inte är lönt att sitta och slita så det var bara att volta och ställa henne tills hon lugnade sig. På slutet när vi travade av var hon jättefin och jag satt nästan och åkte med glapptygel, sötponni :)



Bild från mars 2009. För er som inte vet är Alice en liten ponny (D-ponny, liten ändå).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0