Ridlektion för Bea! :D

Mamma skjutsade mig runt elva imorse till Överhörnäs där Bea skulle hämta mig. Hon kom efter en stund och sen for vi och bytte bil, sen till stallet. Tog in damerna och bytte sen hage för pojkarna.

Vi borstade upp hästarna och gjorde dom tjusiga, sen bytte Bea om till studentkläder. Vi gick ut på åkern och sen fotade jag en stund med Beas kamera :)

Sen gick vi in igen, sadlade och tränsade hästarna och sen ut på åkern, aka nya ridplanen igen. Värmde upp litegrann och sen började Bea fota mig och ghetto, trevligt! Instruera samtidigt som det ofta blir, bara bra det ;) Hon visade mig också att jag måste börja sitta mer på de främre sittbenen, gick bra tycker jag. Måste bara dra tillbaka skänkeln och trampa ner hälarna mer så blir det super :)



Började med trav i vänster varv, guldvarvet seriöst. Gick sjukt bra i vänster varv! Har Bea att tacka mycket för det, hon får mig att börja tänka och koncentrera mig på riktigt. :D



Sen lite arbete med skritten, Bea var på mig hela tiden. Jobbigt säger vi, men tillslut så gick det bra! :)



Skritt i vänster varv.



Trav i höger varv, lite svårt men efter ett tag så gick det bättre och bättre. Båda ganska trötta då, iaf mitt huve eftersom jag tänker så mycket, haha.

Alla bilder fotade av Bea

Sen satt jag av och fotade Bea med Ghetto vid min sida. Dinor har förresten blivit kung på att trava :D Supertraven, till och med roligare än att galoppera och det är nåt jag inte är så van vid när jag har sett henne förut. Det gick riktigt ra för oss båda två idag.  :)

Glada tjejer skrittade av och sen gick in för att mocka. Mockade stalllet sen for vi hem till Bea och åt eftersom vi var såhääääär hungriga. Kikade på deras kattungar (hihi :D) och på dagens bilder. Blev många rätt bra bilder så det vart ju lyckat det med. Efter att vi kollat på lite gamla bilder med (ingen vacker syn kan jag ju säga..;) ) så skjutsade Bea hem mig. Kom hem för typ en timmar sen och ja, nu sitter jag här.


Hööööörs, ska hjälpa kusin med en tävling i helgen så då kanske det blir lite update om det med.

Kommentarer
Postat av: Bea

det såg jätte bra ut Matilda! Och ser... =) Jätte kul var det =D kul att se er igen! och den där sitsen har jag aldrig sett hos dig förut =)

2011-08-11 @ 12:23:32
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

Tack jo jag tyckte att jag lyckades med några :p

2011-08-11 @ 17:29:13
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0