Klättring

Tog en runda som jag inte ridit med Ghetto förut, ungefär samma som jag och Bea red när vi red pojkarna. Det avr härligt!

Började med att jag tog in henne och gjorde lite små lydnadsövningar på vägen in. Brukar alltid göra det så hon respekterar mig och följer när jag stnnar, går fortare, långsammare eller nåt utan att behöva ta i grimskaftet. Idag lyssnade hon  jättebra, kulkul :)

Hon var riktigt mysig att gra iordning idag, inget sur alls. Tränar på att hon inte ska hota med att sparka/bita/vara jättesuperilsken när man drar åt sadelgjorden genom att berömma när hon inte surar när jag drar ett hål långsamt osv, hon börjar bli riktigt duktig på det! Om man tar det långsamt och ger henne lite godis då och då så är hon jättesnäll :)

Började inte så bra eftersom när jag precis tagit andra stigbygeln så kastar hon sig kraftigt åt sidan av nåt skrammel en bit bort, men det gick bra eftersom hon är så bra på att lugna ner sig snabbt.

Red uppför lite sandbackar som Bea visat mig. Tror Ghetto tycker att dte är lite obehagligt att gå i sanden, för hon blev ganska stressad efter en stund men det ordnade sig. På slutet så fick hon galoppera uppför en hyfsat lång backe, blev riktigt bra galopp där tycker jag, när jag tog lite i tyglarna så stannade hon till lite och saktade in (som man ju gärna vill att det ska vara ;) ) och oj vad jobbigt hon tyckte det var när vi kommit upp, då blev det långa tyglar och lite pölträning. Gick rätt bra det med :)



Såg att Beas skyltar som hon skrivit i och köpt för ett tag sen har kommit upp, snyggt ellerhur? :D

Kommentarer
Postat av: Bea

grymt snygga ;) kul att det gick bra idag =)

2011-08-25 @ 01:04:19
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0