Gropen med ghetto och ella och agnes

Hann inte blogga igår så tar det nu istället.

For till Ghetto igår och efter det givk jag till ranchen för att träffa Agnes. När jag kom till stallet stod jag och pratade med Madde först en stund sen gick jag och skulle ta in Ghetto. Hon stod och åt hö vid ingången först när jag ropade. När jag kom närmare tittade hon upp och en sprang hon iväg, lol. Vet inte riktigt om hon gjorde det för att testa mig och se hur jag skulle reagera men, iaf så tänkte jag att det var lönslöst att försöka jaga henne eftersom hon är så mycket snabbare så jag gick runt och pratade med dom andra hästarna och gick runt och kollade lite i skogen, då blev hon nyfiken och följde efter mig en bit. Sött ;)

Var sugen på att träna lite nh med henne idag, så jag tog en repgrimma och ett rätt långt grimskaft och gick ut på planen. Innan det hade hon skött sig superbra i boxen, kulkul. Hon var duktig, dock inte överkoncentrerad på mig men hon gjorde ju iaf som jag ville, vi har ju inte tränat så himla mycket heller. Lite till och från hagen för att hon ska gå lika snabbt som jag gör och inte stressa in, vilket har gått jättebra. Vi tränade lite backa, följa efter mig med hängande grimskaft, flytta bakdel och skicka, lite basic sådär. Skicka var lite svårt, skickade henne genom två hinder som stod bredvid varandra så det blev som en gång, några gånger gick det riktigt bra.

Gick in, sadlade och tränsade (jättejätte duktig med sadelgjorden nu!) och sen for vi iväg runt gropen en sväng. Hon var lugn och fin, trodde att hon skulle vara jättepigg och så men hon skötte sig bra. Lite roligt bara att hon bara frustar åt en stooor trktor som står i skogen men går och tittar jättemycket på en liten gran som är över halva vägen, haha.. Sen var det lite läskigt med en står blå slags container som nästan blockerade vägen men det gick bra efter att ha skyggat för den en gång.

Gick sen till ranchen, fotade Ella och  Agnes litegrann. På slutet blev det jättefint väder :D





Conny had elite tråkigt så han busade runt med en bock..;)




Kommentarer
Postat av: karrochaan

sv: ramlade när jag skulle gå på bussen ^^''

2011-08-29 @ 18:00:13
URL: http://karrochaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0