Blogg.se laggar med tidsinställda inlägg tycker jag..

Verkligen tråkigt, satt i tjugo minuter och skrev om min och Ghettos utveckling genom halvåret jag har ridit henne och gjorde så att det skulle publiceras två dagar efter. Det publicerades inte och finns inte i arkiv heller, tråkigt :(

Menmen, back to life. När jag kom till stallet stod jag och pratade med Madde ett tag sen gick jag för att ta in Ghetto. Hon kom först fram till mig två gånger och sen sprang hon iväg, haha gissa om jag vart förvånad? Jag gissar på att hon kände sig trängd eller nånting eftersom hon stod i ett hörn ensam, eller så kände hon bara för att retas med mig. Jaja, hon sprang några varv runt dom andra hästarna men ingen hakade på så dås tällde hon sig och åt. Jag stod och gosade lite med Nimros så då blev hon avundsjuk och kom till mig och lät sig tas in, haha.

Nu när det inte är lika varmt så tror jag att damen har fått tillbaka sin gamla energi och lite vilja att jävlas med mig. Hon tjurade lite men nu när jag sett hur snäll hon kan vara så surade jag tillbaka så då gav hon sig efter en stund. Har inte haft tid att rida på ett tag nu men jag vet att isabell red henne igår. Sammanfattningen var nog att hon var ganska pigg och busig idag.

Vi hittade några vattenpölar runt gropen så då tänkte jag se hur det skulle gå att få ner henne i dom för mig. Jag vet att Bea har gjort det mycket men vi har inte gjort det så mycket. Först nästan vägrade hon, sen gick det bättre och bättre och sista pölen var hon så duktig så jag lät henne välja om hon ville gå i själv eller inte, på långa tyglar. Jag antar att hon tycker det blev roligt för hon gick själv i och plaskade på, haha :) Vi kan göra en sån här summering här iaf:

Bra saker:
Det gick bättre och bättre att gå igenom pölarna.
Hon stannade för att gosa lite i hagen när jag släppt henne och accepterade mer än vanligt när jag kände igenom henne.
Att hon var bra på att gå bakom mig med hängande grimskaft utan att gå om.

Mindre bra:
Ganska pigg, stack nästan en liten stund. Stannade givetvis längst upp i backen men ändå.
Surig, int elika mycket som förut men still ;)

Jag känner att jag är bra på att skriva väldigt långa inlägg men.. Ibland finns det så mycket att säga bara, haha.

Kommentarer
Postat av: Bea

jag gillar´t!

2011-08-08 @ 19:19:06
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0