Arwen igen :)

Stod att jag skulle rida Arwe idag igen, hade inte förväntat mig det eftersom jag hade henne sista ridlektionen men det var ju kul :D

Började med att försöka få fram henne ordentligt i skritten och med att tänka riktigt mycket på min sits osv. Tycker jag klarade av den någorlunda idag, måste bara slppna av mer i ljumskarna och höfterna i trav samt galoppen. Men i varje fall, Arwen kändes grymt långsam och svårstartad om man kan säga så. Har ju bara ridit Ghetto i en och en halv månad så kanske inte så konstigt att jag tyckte det, hehe. Men det gick i varje fall bättre och bättre, tillslut när vi skulle rida på mittvolten i trav och galopp så vart hon riktigt mjuk och väldigt följsam och gick jättefint vissa stunder :)

Efter uppvrämningen började vi med att göra lite framdelsvändningar. Allt gick mycket bra i höger varv men rätt dåligt i vänster varv. Men till slut så fick jag något steg i varje fall. Jättelyckad lektion sammanfattningsvis het enkelt, gillar Arwen starkt! :D



Bild från sista lektionen där vi hade lite cavaletti.

Foto: Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0