erik er en snel hest

Oj, creed till mig som hade ett e i varje ord i rubriken! ;)

För det första så läste jag att Bea ridit Ghetto åt mig idag, toppen. Hon behöver all form av aktivering hon kan f, speciellt eftersom vi ska prova att hoppa på lördag (:O) spännande!

Men iaf, red Erik idag igen. Var ganska nervös innan för vi skulle hoppa, han är ganska "grön" i hoppningen och han har dressyrsadel och ja, jag är ju inget pro på hoppning precis utan gör så gott jag kan typ ;) Men jag tror det räckte, är skitnöjd över att vi kom över alla hinder utan att jag ramlade av :D Dock höll jag på att bli hoppad ur sadeln, han tar ju i som nåt himla as.. men det är ju bara bra så, duktig hest sa jag till han :)

Fia följde med också, tror hon blev lite nostalgisk. Nejmen, det var kul! Vad ska jag skriva mer? Ja, jag tycker Erik är skitkul att rida, lite omväxling sådär.

Lagomt till att jag har fått tillbaka mitt objektiv så viskade en fågel i mitt öra att det är en tävling på ridskolan på söndag så om det är fint väder beger jag mig dit, najs :D

Kommentarer
Postat av: Bea

de e lugnt, komma ju inte kunna rida henne nå mer nu så ;)



jadu... först sura för ingenting, kicka mot svanskappan... sura för sadelgjorden, sura när jag gick ut ur boxen, ville inte bajsa så hon ville inte alls flytt på sig. Sen så klev hon på mig... då fick hon veta hut!



Men i ridningen var hon en liten ängel... du kan väl inte ha några problem med henne ute i skogen! ;)

2011-09-01 @ 23:42:07
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

ps sa ju att du skulle få rida erik ;) and you know why :P

2011-09-01 @ 23:43:48
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0