Nordsvensken Brolle ;)

Ooh spänningen är över, provred en till "medryttarhäst" idag :) En nordsvensk vid namn Brolle som står ca 20 min promenad från mig, vilket betyder att jag inte är beroende av skjuts dit. Läs en till och inte en ny/istället för Ghetto för jag hoppas att alla vid det här laget förstått hur mycket jag älskar den hästen! Världens bästa häst :)

Nejmen det var roligt, en kompis behöver behöver hjälp nu när hennes andra medryttare inte kan rida nästan någonting. Så då kom hon ihåg att jag ringt för ca ett år sedan till henne och anmält mig frivillig, men just då behövde hon ingen. Så nu har jag två hästar att jobba med! Denna häst har också varit travare, kan alltså inte särskilt mycket. Skulle nog säga att den är ganska lik Ghetto men lite lättare typ.. Verkar inte bli lika strutsig (hade stått i en vecka nu och Anjelita hade varnat mig för att han kunde testa mig litegrann!) som Ghetto men kunde samtidigt suga åt sig bettet ibland. Men ja, trevlig tycker jag. Tycker ju för övrigt att han inte alls var snabb osv och testade så mycket som jag blev varnad för ;)

Taggar iaf för imorrn när jag ska tidigt till stallet och fota Bea och Dino, rida älsklingshästen och sedan följa med Bea hem eftersom mamma jobbar sent :D Kulkul, kanske kommer bilder osv imorrnkväll då.



Random bild från google på en nordsvensk ^^

Kommentarer
Postat av: Sofiaaa

Vad kul med nordsvensk!

bästa rasen någonsin hahah ^^

jag ha också en nordis som sköthäst, fd. travare ((:

2011-11-27 @ 19:41:47
URL: http://sofiawikman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0