Nimros och Ghetto

For direkt till stallet efter skolan idag. Kom dit ca kvart över två. Bea hade bestämt sig för att rida Nimros istället för Dino med mig och Ghetto idag, Dino och Ghetto taggar ju varandra så mycket och det var längesen Nimros blev riden så :)

Måste börja med att säga att Ghetto var jättesnäll i boxen idag! Var nog därför allt gick så fort idag, var inte förbannad på svanskappan (tredje gången i rad!) och var jättesnäll i boxen. Provade mina benreflexer men dom var för stora :( Vem har tänkt att en häst ska kunna ha dom där på benen egentligen?!



Redigerad bild från igår

Jag tycker Gheto och Nimros funkade jättebra tillsammans ute. Eller ja, Nimros var iaf bra för Ghetto. Han är snäll som ett lamm ju :) Trodde Ghetto skulle bitcha mycket mot honom men hon brydde sig inte alls om honom, bara en gång. Tycker att det gått bra idag, vart lite halvdamp från våran sida ibland men vi hade våra stunder! Åt ena hållet fick jag riktigt driva fram henne och åt andra hållet gick det inte alls, konstigt ändå. Men formen satt där ibland och vi kunde tom trava jämsides åt det lugna hållet, inte alltid det händer! Trava och prata samtidigt, vilken grej ;)

Eftersom Nimros inte galopperar så gick vi förbi hemmet och jag och Ghetto fortsatte framåt för att hon skulle få galoppera en bit också. En ganska lång backe upp mot rakbanan. Fattningen blev inte så himla bra, men gav henne takten i handen och sen rullade allt på! Lätt bästa galoppen nånsin, hon jobbade på hela backen och drog inte alls, gryyymt skön känsla! Riktigt trött häst på toppen av backen..^^ SÅHÄR glad var jag efter det! Efter det skrittade vi hem, glad häst och människa :)



Också redigerad bild från igår :)



Kommentarer
Postat av: agnes

sv; kankse deeee, ska vi ha ziperallparty du och jag? :D

2011-11-16 @ 20:33:49
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0