Ghetto i mörkret och Ramera i dressyr

Red Ghetto i mörkret igår, minns inte mycket mer än att pannlampan jag fick av far min fungerade otroligt jäkla bra! Men minns iaf att Ghetto var lite halvdamp ibland och ibland inte, ungefär som det brukar var det. Inte så mycket speciellt ^^ Men hon tog galoppfattningarna riktigt bra! Det minns jag :) Innan jag skulle fatta galopp så flyttade jag henne lite för skänklarna, tror det är mnyckeln till att fattningarna ska bli bra! Gjorde det på Ramera idag med och det fungerade jättebra! Tränade lite trav uppepå gropen också, försökte ha lite längre tyglar för att försöka få henne att länga lite på halsen och ta stöd på bettet änndå men det gick inget vidare så prövade några gånger till men med tygellängden jag brukar ha. Lika fin som vanligt var hon :)

Gillar ju egentligen inte Ramera men idag ändrades min uppfattning lite! Vi gjorde mycket övningar för att få hästarna att lyssna på ryttaren och mycket volter osv. Galoppfattningar tränade vi också på. Jag försökte se till att hon lyssnade på skänklarna mycket eftersom det var problemet sist. Hon var riktigt lyhörd till slut och allt rullade på bra tycker jag. Ökningarna i traven gick riktigt bra, jag satt till och med kvar!

På slutet när vi travade av så blev hon grymt avslappnad, har aldrig ridit henne när hon varit så avslappnad och mjuk! Skön känsla :)

Inte min dator så det blir ingen bild idag! ;) Imorrn händer det btw en spännande kväll på kvällen så håll utkik på bloggen då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0