Super dag!

Fick många bra bilder från hoppningen mm. från i lördags, laddar upp några i slutet på inlägget.

Hjälpte Gunnar ta in alla hästarna när jag kom till stallet idag. Dom fick stå inne i skuggan och slippa alla flugor och bremsar tills senare på kvällen när han skulle ta ut dom igen. Började att borsta Ghetto inne i boxen, som jag gjorde förra gången, dvs få henne att förstå att man inte får puffa upp dörren. Gick jättebra, hon stod lugnt och halvsov ända sen jag kom in i boxen. Tyckte nog att det var skönt att få det lite svalare.

Kände på mig att hon skulle vara ganska pigg vilket hon var också. Började med att skritta upp för hela backen mot rakbanan. Jobbigt sa Ghetto ^^ Och jag med för den delen, att stå upp hela backen då ;) Travade på plan mark när vi kommit upp. Fick en rätt bra trav, hyfsat lugn. Sen gick vi ner för backen igen och vi gick in på en lite bredare steg i skogen. Där nerifrån tog vi en galopp upp för hela backen igen. Travade lite däruppe och sen skrittade vi ner. Red bort till gropen och började med att ställa igenom och att samla ihop henne igen. Travade, hyfsad trav igen. Skrittade och fick en lite fin krökning på halsen en stund. Sedan försökte jag ställa henne till en början på en skänkelvikning. Hon kan inte det riktigt och vi har inte tränat på det så himla mycket. Hon gick undan jättefint för högerskänkel och gjorde en jättefin skänkelvikning! Mycket stolt över damen och hon fick mycket mycket beröm :) Jag som bara tänk öra en lite försiktig början..^^

Galopperade uppför nästa backe med, försökte idag med att få bra galoppfattningar eftersom jag ändå planerat att hon skulle få springa lite. Hon svarade riktigt bra på dom oftast tycker jag, ibland blev hon lite ivrig men den första blev riktigt lyckad :) Efter backen jobbade vi ännu mer med formen, hon var verkligen duktig idag!

På slutet när vi skulle över vägen såg jag en traktor med släp lite längre bort. Jag vet själv hur jag blir när jag ser sånt efter vägen när jag rider, speciellt lastbilar. Jag vet att Ghetto inte bryr sig särskilt nämnvärt men hon gör det när hon känner att jag börjar spänna mig. Så jag manade på henne i trav för att hinna en liten bit in i skkogen istället. Och vilken trav! Så fin trav har jag inte fått på ett tag, jämn och fin och en ganska hyfsad form. Härligt slut! Sen så duschade jag och Gunnar henne och sen kom Bea! Sjukt längesen vi såg och det var jättekul att träffa henne igen :)

Förlåt för att jag skriver så mycket men när det går dåligt så måste jag läsa det här och minnas dom bra stunderna, det är nog anledningen till att jag skriver om vad jag gör och hur det går..;)



Lite udda bild men, jag gillar hästen :D



Bra plats, jaja :)



Bågskytte till häst, han var fett duktig!



En über söt minimini valp på agilityn som hade koncentrationen på typ noll :D

Funderar på att göra en ny design, den här är väldigt gammal och skruttig... Och inte tala om ful ;)

Kommentarer
Postat av: Bea

Heja heja riktigt kul! Och roligt att se dig igen =) super fina bilder och det är kul att läsa din blogg <3 =)

2011-07-11 @ 22:12:37
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Malin

Har du bild på mig och Bosse? :D

I sånafall får du JÄTTEGÄRNA skicka dom till min mejl: [email protected]

Gör självklart en massa reklam för dig i bloggen om jag får använda dom :)

2011-07-18 @ 00:39:32
URL: http://mightybouncer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0