Ghettos Mirakel, vilken stjärna.

Finns det nån sötare? Svar, nej. Hon kämpade på igår två pass, ett körning med Gunnar och sen red Beas svägerska ut med henne så vi tog det lugnt idag. Ghetto var väldigt lugn när jag tog in henne och stod mest och sov när jag borstade hene i boxen. För första gången sen hon smet så provade jag att ha boxdörren öppen (på glänt) utan att ha ett grimskaft fastknutet så hon inte kan öppna boxdörren. Gick bra, hon puffade lite på dörren tre gånger men då sa jag till henne som Bea sagt att jag ska göra och sen  slutade hon. Tog ut henne i gången och sadlade och tränsade. Reagerade nästan inte alls på sadeln faktiskt.

Sedan satt jag upp och skrittade iväg. Vi red en sväng runt gropen. Eftersom jag planerat att ta det lugnt så var det enda vi gjorde att skritta och trava några bitar. Jag har alltid haft lite problem med att få henne att trava lugnt utan att dra iväg i en rätt snabb trav eller pass. Nu tränade jag lite på det och pratade väldigt lugnt med henne (lugnade nog mest mig själv) men det funkade bra och hon travade på så snällt, oftast. Sötnos!

När Ghetto och jag är ute och rider i skogen så finns det nog inte någon annan häst jag litar på mer än henne. Jag tror hon skyggat ca 3-4 gånger när vi vart ute och det är inte kraftigt. Riktig skogsmulle, det är vad hon är!

Kommentarer
Postat av: Bea

Yeay! =D

heja heja! =)

2011-07-07 @ 21:26:02
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0