ridning öor torsdag

red ninor idag på ridningen. trodde jag skulle ha camelia eftersom jag skulle haft henne gången jag var sjuk innan teorin, men så blev det inte. kändes lite udda , men bra, att inte rida ghetto. har inte ridit någon annan än henne på tre veckor liksom.

ninor var.. pigg och stark. faktiskt "värre" än ghetto. i varje fall starkare än hon brukar vara. har iofs. ett mycket skarpare bett på henne men ändå, brukar ju kunna trava henne på glapptygel utan att hon gör något.

vi tränade på halvahalter och gjorde en övning med två små halva volter på kortsidorna med tre halvhalter i varje. ibland fick jag lov att ta tag i honom riktigt för att han ens skulle lyssna på mig. provade att rida utan västen också, sjukt skönt faktiskt. galoppfattningarna gick inte så himla bra, blev oftast spring in i galoppen.  fick en riktigt bra  fattning i höger varv på volten. det kändes iaf bra :)

gick överhuvudtaget ganska bra, kunde ju gått sämre.

pusshej :)



Bild på ninor från 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0