Voltarbete med Brolle

Jag och Anjelita hade planerat att gå upp ett spår i hagen som vi kan rida på tidigare, innan det blir för djup snö, så då gjorde vi det idag i ljuset! Blev så himla positivt överraskad av Brolle idag, han var superduktig. Ställde och böjde på sig jättebra, jobbade ner sig riktigt bra vissa gånger (inte sett mycket av det i traven ute i skogen annars!) och var inte särskilt springig heller. Det är nog första gången jag känner att jag riktigt fått kontakt med honom, annars har vi ju bara ridit ut en sväng och pratat ganska mycket bara. Men nu koncentrerade jag och Anjelita oss på bara vårat så det var nog mycket därför det gick så mycket bättre med.

Varje gång han försökte springa på lite så gick jag in på en lite mindre volt och ställde och böjde honom mera. Han svarade förvånansvärt bra på ställande och böjande skänklar och vissa gånger gick han riktigt bra! Tog dock ingen galopp, vill få ordning på det mesta andra och känna av honom riktigt först :)

Avslutade med att länga tyglarna och trava av. Först när vi kom in i hagen så ville han börja springa direkt och var ganska taggad, hade inte kunnat göra det då om man säger så. Men nu på slutet hade han fått jobba av sig det mesta så han bara gick på helt lugnt. Hade nästan helt långa tyglar, score ;) 

Jag och Anjelita bestämde oss för att ta såna här arbeten nån gång i veckan och rida ut typ en gång i veckan eller så. Får se hur det blir! Men jag tycker det här bådar gott :)

Förlåt för tre långa inlägg med bara text men.. Har iaf eventueltt bokat in Josse som fotograf för mig och Anjelita på tisdag så då blir det förhoppningsvis bilder!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

vad fin design :)

2011-12-13 @ 16:47:19
URL: http://beahedvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0