Luciadagen med Hestarna :)



Inleder inlägget med denna bild, tyckte den var lagomt efterbliven och söt ;)

Det blev så att Fanny och Josse följde med mig och Anjelita till stallet idag för att fota, så nu blir det lite bilder! :)



Började med att skritta fram, han kändes lite mer på g idag än i söndags.



Kortade tyglarna och började med ställning och böjning samt checka av bromsande och framåtdrivande hjälper. Båda fungerade ganska bra, dock fungerade ju framåtdrivande bäst ;)



Travade fram några varv utan krav alls, som ni ser. Han fick springa på i sin egen takt ett tag.



Satte mig ner och började ställa lite krav på att han skulle samla traven och gå in på lite olika små volter. Var fortfarande lite pigg men gick ändå bra :)



Sedan skulle Anjelita försöka galoppera på volten så då gick jag och Brolle upp på en liten mindre volt. Växlade mellan nedsittning och lättridning är och ömsom ökade, ömsom samlade lite.



Haha! Här testade jag för första gången galoppen :D Klaga inte på min eftergift för att han tog galoppfattningen direkt utan att bara dra iväg ;) Blev skitglad, han var jätteduktig! Innan galoppen försökte jag flytta honom åt sidan för skänkel men gick inte vidare bra. Dock tog han ju galoppen bra ändå! Blev ett litet glädjeskutt när han kommit in i galoppen tom :)



Andra galoppen, från andra hållet. När vi kom ner till volten igen så tyckte Brolle att det var soligt att galoppera s han kastade sig åt sidan och tänkte ge sig av på egen hand, men inte fick han det för mig nej ;) Då travade vi några varv för att lugna ner oss lite på volten ochtog sedan galopp från andra hållet.

Eftersom galoppen gick så bra och han tyckte det var roligt så skrittade jag av efter det. Provade att ge han lite godis som bara ligger här hemma men han gör nästan som Ghetto, fast tar in hela godisen i munnen och spottar sen ut den..;) Pelle tyckte dock om dom!

(Josse har varit så snäll och tagit alla bilder!)

P.S: Eftersom mamma jobbar hela dagarna i veckan så kan jag inte komma ut till Ghetto förrän lördag... Skit tråkigt :(

Kommentarer
Postat av: ida

sv: Ingen aning vem de va faktiskt, du är perfekt!

2011-12-27 @ 16:49:06
URL: http://nda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0