Horsemanship, hoppning och dressyr

Tänker dela upp de här tre dagarna jag inte bloggat på i tre inlägg så... Vi börjar med ett kort om torsdagens "hopptävling" på lektionen med Ella!

Gillar Ella grymt mycket, det finns verkligen inget ont alls i den hästen! Så från i torsdags till idag (söndag) har jag bara haft att göra med med underbara hästar! :) Men hon ger verkligen allt för att vara tillags, man blir så himla glad av henne.

Uppvärmningen var grymt bra iaf, längde traven och galoppen och samlade traven och galoppen. Behövdes väldigt små hjälper för att få henne att länga och samla sig. Kulkul!

Framhoppningen gick hyfsat, jag är inte världsmästare på att hoppa (kanske inte så konstigt när jag gillar dressyr mest och rider nästan varje dag i veckan och hoppar en gång i månaden..? Ska inte skylla på det men :) ) och hon är inte så jätteutbildad i hoppning heller, så det fick gå som det gick typ. Alla hoppen på framhoppningshindret blev otroligt stora, tack och lov för man! Ibland blir avsprånget fel och det blir ett halvstopp innan, men hon hoppar ändå. Modig häst!

Banan gick sådär, jag känner mig aldrig riktigt närvarande när jag hoppar bana? Det är som att jag sover medan jag hoppar och sen vaknar till när det är kart och inser vad jag gjort! Bara att träna... Men är hyfsat nöjd, blev felfri men snyggt var det nog inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0