trav och idioter

Ghetto var jättespänd idag när jag gjorde iordning henne, gnäggade och höll på så jag satsade lite på att få henne att avrva ner i ridningen. Bea sa att det stod en traktor över vägen där jag vanligtvis brukar rida så vi tog andra vägen runt gropen. Lugnade ner sig bra fast blev lite spänd igen när vi mötte Bea och Dino. Menmen. Blev ganska mycket pass idag, vet inte riktigt varför. Så jag försökte mest få henne att trava rent. Gick hyfsat, gjordew lite skritt, halt och trav, skritt, trav osv. Gick ganska bra och fick en rätt samlad galopp upp för en backe, härligt! :D

När vi var påväg tillbaka så red jag samma väg tillbaka för att slippa traktorn, då stod det två traktorer och en stor lastbil där istället -.- Men det gick bra, Ghetto är såpass lugn så vi red en liten väg genom skogen bakom lastbilen så det gick bra.

Väl hemma så duschade jag av henne och sen gick jag och Bea och tog in pojkarna. Dino och Ghetto var väldgt glada för att få springa av sig i hagen medan Rambo och Nimros stod och gnäggade i stallet.. ;)



Flocken nästan samlad för nån vecka sen

Vi ställde upp Rambo och Nimros i gången och gjorde iordning dom. Tog Ghettos sadel på Nimros, skönt tycker jag att få rida i sadeln man är van vid :) Gick på teorin att Nimros är stor och gosig och en liten bäbis från marken så  då är han säkert det när man rider också vilket var sant, yes! Supermysig, kändes som en ponny som lufsar omkring i skogen. Travade jättesnällt bredvid eller framför Rambo ute i skogen.

Vi klättrade omkring lite i sanden och Bea gjorde lite sightseeing för mig så nu har jag en massa vägar att rida med Ghetto :) Vi gick omkring på en liten stig i skogen och chillade på och sen ut på en bredare grusväg och sen in på en väg i skogen där vi travade sida vid sida (ovant att vi två kan göra det med varann, härligt!). Sen när vi kommit ner på vägen jag brukar rida runt gropen igen så kom det en riktig idiot på fyrhjuling :@ Vi ställde oss över vägen båda två så att han skulle sakta med men gubbjäveln gasade på ännu mer och bromsade kraftigt framför oss (otroooligt gnissliga bromsar...) så Rambo blev superrädd och stegrade sig och Nimros blev också ganska rädd och kastade sig runt och sprang iväg nån meter. Som tur var gick det bra och vi skrek åt han efteråt. När bea sa åt han att stänga av så struntade han fullständigt i henne och skrek "jag ska köra här" och körde på.. Korkade människor.

Ja vi såg en del spännande saker, vatten, en stuga, en buss, en fyrhjuling, ett par stenar och en traktor som kört fast. Nyttig träning för mig alltså ;)

Hann inte fota nånting, kom nyss hem typ men jag tar det en annan gång :)

När vi var klara och duschat både Nimros och Rambo så bjöd Gunnar på fika sen så fick jag skjuts en bit påväg hem av Madde vilket gjorde mamma glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0