Ridning igår

Igår var det ridning, Ninor och cavaletti. Jag tycker rent ut sagt att jag suger på att rida honom, efter vi har galopperat blir jag hård och han hårdare. Därför kommer jag antagligen få rida honom fler gånger. Men innan vi skulle galoppera var han jättelugn och allting, det var ju bra iaf :)  Vi skulle galoppera över ett lågt hinder, få in fyra galoppsprång mellan ett hinder till och över det. Vi skulle alltså träna på att räkna galoppsprång och sådär. Jag fick tre galoppsprång tre gånger. Förvånad? nä. Sen skulle vi tävla om vem som fick flest galoppsprång. Där kom jag faktiskt på delad första plats eftersom vi till slut lyckades klämma in fyra galoppsprång. Och storkonkurrensen bröt av mit i.

Det här hittade jag av en slump faktiskt i en gammal häst&ryttare tidning.





Vem är det inte som är ridläraren till "Drömlektionen" om inte vår kära nya ridlärare Camilla Granberg?

Kommentarer
Postat av: Bea

ooo jag kollar just nu i den tidningen! Hon är verkligen awesome!! Finns ingen bättre ridisntruktör! <3 ^^ vi har tur vi som du sa!

2010-10-01 @ 17:39:10
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0