Städdag

Igår hoppade vi på stallvärdinneridningen med gruppen samtidigt som oss, för tävlingsgruppen hade byggt en banan i hela ridhuset. Jag skulle egentligen haft Kiamba, sen Kasper men han verkade inge bra, sen Ninor men någon hade redan bytt till honom så då fick jag til slut Donna. Det var ju bra :) 
Donna var mycket piggare än vanligt, synd att jag rider som en nybörjare när jag rider henne nuförtiden, jag blir så iriterad på mig själv.. Första gången vi skulle hoppa en tvåkombination typ snett igennom kom vi snett, för långsamt och allt så jag blev helt efter på först hindret sen ramlade jag av på det andra och jag vet inte ens om vi hoppade det, eller om hon gick över efter hon blivit kvitt mig :p Men det gick bra, det blev som ett "skärp dig nu förfan" så sen hoppade vi det igen nästan helt utan problem, jag var fortfarande en aning efter. Jag och amanda hade ingen lust att hoppa hela banan så vi satt och kollade när alla andra hoppade den.
När alla var klara skulle vi bara hoppa en trekombination efter långsidan någon gång var och jag trodde att Donna hade somnat lite efter att ha stått och väntat så länge men direkt när jag tog tyglarna var hon "pigg" igen, söt häst :D Trekombinationen gick jättebra, hon riktigt tog i innan det första hindret och genom de två återstående, det var bara för mig att hålla mig kvar :)
 


Här är en bild på mig och Bea för några veckor sen, Isabell fotade. Jag på Cookie och Bea på Dino :)

Idag har jag städat nästan hela dagen, förutom att jag följde med mamma för att handla saker till tårtan, jag fyller år på måndag ju :D Men vi ska fira mig imorrn för jag är i skolan och på stallet hela dagen på måndag. Och ikväll ska mandu komma hit, vi ska ha skolkatalogen marathon!!! Det komemr bli fetnajs :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0