Prao i ett travstall.

Haha, jag älskar min praoplats! Stallet är asmysigt, hästarna gosiga och lurviga och folket lätt att ha och göra med, kan det bli bättre? :D

Det har vart mycket idag, en häst blev riktigt skrämd innan den blev riktigt utkörd ur stallet, en ettåring dessutom. Hoppas att det inte får några men för det resten av livet bara :o Skriver mer i ett annat inlägg, annars blir det här drygt långt ;)

Sen när Ulf farit hem och vi andra skulle ta in hästarna skulle Jimmys assistent Rosmarie ta in den snällaste hästen eftersom hennes knä hade gått ur led i måndags så hon haltade lite. Jag tog in en liten häst som har grimskaft på sig i hagen (ett kort) för den är så svårfångad annars. Ulf hade sagt att man inte får stå framför henne när man öppnar för hon känner sig typ trängd. När hon hoppat ut ur hagen är hon lite stressad och kan springa över en, så därför ska man stå på sidan. Jag stod på sidan och smackade lite när hon tvekade. Haha, hon hoppade såklart på mig ;) Dock inte hela hästen, men lite. Gjorde inge ont som tur var :) Sen tog jag in en liten svart hingst som är riktigt gosig. Om man inte låtar han bestämma :p

När jag kom in undrade jag vart Rosmarie var så jag gick och kollade vid hästen hon skulle ta in. Då mötte jag henne och hon sa bara "jag får honom inte att gå fram ett endaste steg!" Konstigt tänkte jag, han är ju en av de snällaste.. När jag kom dit hade han inte ätit något hö på hela dagen och det var nästan inga spår i hagen. Jag smackade och försökte få fram honom men han ville verkligen inte! Vi försökte skrämma fram honom men han hopade bara runt med framdelen eller tog typ ett steg framåt. Han var inte svullen på något ben men stod och skakade, hela hästen. Det var lite skrämmande fatiskt. Rosmarie gick och ringde till Ulf och bad han att komma. När hon kom tillbaka till mig och hästen hade jag gett honom lite hö från högen han inte rört. Han högg nästan efter höet när jag gav honom det, han verkade riktigt hungrig. Hon hade också med sig ett till grimskaft så vi hade spänt honom på varsin sida. Vi smackade och klappade med händerna, och nu gick ha fram nästan frivilligt, mycket lättare än innan! Vi gick med honom till stallet och på väg dit mötte vi Ulf. Han bad oss springa lite med honom men han haltade inte på något ben. Vi ställde in honom i boxen och han fick behålla båda täckena och äta massa hö. Hoppas att det inte var något allvarligt!

Tog bort typ halva inlägget som jag lägger upp imorrn runt tolv, det blev så långt :o Här kommer en bild på min favorithäst i stallet som heter nåt med sjöpojken :)




Kul att han blundar :o men jaja, han är gulli ändå :)


Kommentarer
Postat av: Bea

de blir nog travfolk av dig också XD

2010-12-08 @ 20:34:14
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0