Ella 13/10 Dressyr

Red Ella idag, var lite nervös då jag hört en amssa rykten osv, sånt som det lätt uppkommer på ställen som ridskolor då. Men försökte tänka över ryktena och bedömma henne själv ändå.

Kände att hon var väldigtt känslig för kontakt i munnen, kastade väldigt mycket med huvudet mm. Så ifrånbörjan så red jag i princip utan tyglar, iaf utan användning av dom. Använde då bara skänklar, sits och rösthjälper. Och herregud vilken häst! Lyssnar som en gud! Jättemysig, man verkligen kände när man gjorde rätt. Tänkte mycket på att sitta upprätt och trampa ner hälarna idag. Två av några av mina vanliga problem. Det gick jättebra, hon hade så skönt steg och krävde inte så jättemycket hjälper så det var faktiskt inga problem :)

Huvudövningen var längt steg/galopp på medellinjen, vända åt vänster eller höger, skänkelvikning (som jag faktiskt hoppade över i traven) mot mitten, volt ut mot väggen, skänkelvikning tillbaka. Den tycker jag gick riktigt bra, jag tycker inte att det var något störe problem med något faktiskt. Gällde bara att ha en stadig blick och förbereda noggrant så gick det fint, är riktigt nöjd med idag!

Närmare slutet när hon började slappna av lite mer så accepterade hon också bettet bättre, så då kunde man ha lite mer normal längd på tyglarna. Kan hända att jag var lite väl försiktig, men då vet man ju det till nästa gång.



Haha tog en bild på lilla sötnosen som jag fått av Bea! Haha, linslus

Kommentarer
Postat av: Sofiaaa

Erkänn att hon är världens sötpropp? :D

dedär med hennes steg haha, hon är jätte fin mujkhet men på slutet i skritten bruka hon svänga in med bakbena haha ^^ kände du va det något?

2011-10-14 @ 13:48:46
URL: http://sofiawikman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0