10-03-10 Sportlov<3

Hej!
Nu är det sportlov! (för er som inte märkt det än). Och det har äntligen börjat töa! Jag ser hopp...

I helgen har vi åkt skoter. I lördags var det jättefint väder och nästan vindstilla! Så vi for ut och kollade (över isen den här gången) om det är några isformationer än. Det var det inte...:( Men det var en mysig dag ändå! Vår gamla Polaris (L) och Ockelbo 600-02<3
På söndagen åkte vi också skoter, den här gången med Nisse och Anton. Det var inte lika fint då, mulet och det blåste ganska mycket. Jag åkte i pulkan bakom Kalle och Ockelbon. Det är läskigt att åka skoter!!! Speciellt när det är så blött att skotrar som inte är som Ockelbo fastnar!!! Pappa körde fast så det bara skvätte om det! Hehehe.. För mig och Kalle var det bara att vända (H) För er som har sett Pistvakt så är Ockelbo 600 en sån skoter som är med där, riktigt pålitlig när den funkar! ^^


Bilder från i lördags:

Ockelbo 600-02

Pappa är tuff och hoppar med Ockelbois.

Hoppsan

Hoppsan, så kan det gå...


Igår så följde jag med Sofia till deras hästar. Det var supermysigt där! Alla hästar hade jättelång och gosig päls. Och Sofia lärde mig att fläta man och svans! *lycka*Vi stod och ryktade Missan (Miss Party) i typ en timme, haha:) Tyvärr ingen bild från det... Bara på mobilen. Och jag orkar inte ladda in bilder från mobilen ;)

Sen runt halv två for jag till stallet. Jag hade tänkt stå och rykta Donna ett tag men då frågade Henny omn vi ville följa med på en promenad med henne och Disco istället. Det slutade med att vi fick med Amanda och Eric medsen också :)
Donna var väldigt upphetsad av att vara ute, tur att Disco är en snäll häst som låter oss gå jättenära henne ;) Men på slutet hade vi lugnat ner oss väldigt mycket och jag tror att hon tycker det var roligt att få komma ut en stund, bra att vi inte träffade nån älg :)

Och idag skulle vi fara och bowla halv tre (därför kunde jag inte fara till stallet :( ) Men då ringde Josse runt elva och frågade om jag och Kalle ville följa med henne och Jesper till Area 1, så fick skjuta upp bowlingen till halv fyra istället :) På Area 1 har dom gratis "laserspel" ifrån i måndags tills imorrn från 12.00-17.00. Man betalar bara inträdet, 200kr. Det var jättekul! Det kändes som att det var ett krig typ. Tack för det! :D
Sen for vi, jag, Kalle och mamma, och bowlade. Jag fick en strike men förlorade båda "matcherna" (?) ändå :(

Imorrn ska jag fara tidigt, runt halv tolv, och fota ridskolehästarna i hagen. Jag ska ta jättemycket kort så att jag har mycket att titta på nån dag. Sen kanske jag ska fota Amanda och Eric och Henny och Discovery med, bilder kanske kommer nån dag? Det ska bli roligt i alla fall!

Sen så tycker jag att ni ska kolla på det här klippet. Jag och Ida (H)

Förlåt för ett väldigt långt inlägg, men jag hade lust att skriva lite :)

Ha det bra allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0