Voltarbete och snö

Var så halt och hårt runt gropen fick vi höra av Madde så det blev arbete i hagen istället. Något ganska svårt för oss men otroligt bra träning! Krävs så mycket av mig när vi är där, att Ghetto ska lyssna på mig hela tiden. Att vi dessutom är på volt gör det hela ännu svårare, men, svaga sidor måste ju någon gång bli bättre och det kan bara göras med träning ;) Snälla Bea hjälpte till och agerade instruktör och fotograf! :D



Tränade mycket på att jag ska hålla ner hälarna, säga till henne när hon kastar med huvudet och vill ha mer tygel och att bara vara allmänt noga med allting.



Vi gjorde lite övningar som att trava halva volten och skritta halva. Ifrånbörjan hade Ghetto lite sping i benen och det gick lite fort men mot slutet gick det riktigt riktigt bra att sakta av! Jag satte mig ner, tog lite i tygeln och använde rösten så saktade hon av nästan direkt :)



Ställningen tycker jag inte var så stort problem idag. En sak jag kom att tänka på är också att hon acepterar mycket mer skänkel nu än för ca 1/2 år sen, då kunde man gå på en volt, peta med innerskänkeln och hon blev förbannad..^^ Nu bryr hon sig i princip inte. Blev bara 2 st bakutsparkar med! Yaaaaay, voltarbetet var jobbigt tyckte damen så då måste man ju visa sin vilja lite..



Mot slutet höjde hon ryggen riktigt mycket också, längre och längre stunder när hon förstod att det var bra att hon gjorde så. Grymt bra!



Mot slutet tog vi två galopper, dock rakt fram eftersom galoppen och fattningarna inte är så rena än och pga halkan, vill liksom inte riskera något genom att försöka fatta galopp på en volt när hästen är utan skor och det har snöat litegrann, på gräs! Nejnej, sånt gör vi inte ;) Ghetto var riktigt trött innan galoppen, kanske dock inte så trött i kroppen  men i huvudet! From som ett lamm var hon :) Första galoppen gjorde jag en riktigt dålig fattning så den blev inte så bra. Andra blev lite bättreoch efterdet skrittade vi av. Skrittade utan stigbyglar några varv runt hagen sedan in och få lite hö.

Har inte kunnat få bilderna från dagen av Bea än så lånade några från hennes blogg sålänge!


Kommentarer
Postat av: Bea

sjukt snittsigt ekipage! =D

2011-11-22 @ 20:52:13
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

att dom har! =D det e bara att tagga på! =) ni komma också bli lika fina, om inte finare! =D ni e ju trots allt det finaste ekipaget i stallet =)



2011-11-24 @ 19:14:01
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0