Klättring i skogen

Åkte med Anjelita direkt från skolan till henne, bytte om där och sen gick vi in och hämtade hästarna :) Jag tror det här kommer gå bra, kände redan idag skillnad! Han lyssnade mer på mig idag och ville inte testa mig något genom att typ gå iväg när jag skulle sitta upp, inte stå still i halterna och hoppa till för småsaker. Anjelita sa ju att han aldrig gör sånt som han gjorde förra gången och det har hon nog rätt i ;)

Vi hann komma iväg innan det blev kolsvart ute så då tog vi en väg i skogen. Red uppför en ganska lång backe med mycket stenar osv, måte säga att hästarna är otroligt stadiga på foten! Jag försökte få honom att lyssna på mig genom att sätta mig ner och använda rösten och bromsa upp honom lite, fick ta i mer de första gångerna men efter en stund gick det mycket bättre, försöker rida med så mycket eftergift som möjligt hela tiden eftersom han har så starkt bett..:)

När vi kommit ut ur skogen tog vi och travade en bit, gick också mycket bättre den här gången! Såfort han ökade så tog jag ner honom igen (obsevrera att han ändå är riktigt snäll, drar inte eller nånting och vill inte springa på..;)). Han är dock lite hård i munnen, men dock väldigt mjuk i sidorna. Helt andra saker att jobba med än Ghetto! Hon är ju defenitivt inte hård i munnen men lite svår att ställa mm.

Kommentarer
Postat av: Bea

ehm Ghetto är ju inte alltid lätt att ställa & böja men du ser ju den där söndagen då du hade lite hjälp så lyssnade hon ju jätte bra på dina skänklar, röst, säte, hand... hehe då gick de ju asbra helt enkelt, så jag kan nog inte hålla med om att hon är svår på det sättet, det är väl bara att man ska komma ihåg att göra allting på samma gång ;)

2011-11-29 @ 20:14:20
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0