Bilder från förra söndagen och dagens "jobb"

Tror jag kommit fram till varför det blivit som det blivit i lördags och lite idag! Överskottsenergi helt enkelt, hon är pigg bara. Det kändes verkligen som det idag iaf. För blåsten brukar hon inte reagera så himla övermycket på annars, och dag när vi for ut så blåste det nästan ingenting alls. Men då till dagens "jobb".

Kände av det redan när vi travade fram, när hon annars brukar vara riktigt lätt att bara "sitta och åka på" om ni förstår. Hon drar liksom inget alls utan tar det bara lugnt, även fast det är på en sträcka det annars brukar bli lite problem på. Men idag var det inte så, nejnej.. Försökte iaf göra utav med energi idag då, kände många gånger att hon var riktigt galoppsugen så tog två och en halv lite längre galopper än vad vi brukar. Hon tog fattningarna grymt bra idag, var nog för att hon var så taggad och jag hade vänt henne så många gånger innan så hon lyssnade riktigt bra på sidförande hela tiden faktiskt. :)



Bild i skritt från när jag red för Bea förra söndagen. Gick riktigt bra då! Fotograf är Bea.

Försökte få så mycket form och jobb i traven som möjligt men det var nästan rent hopplöst.. Jag fick vara glad för dom metrarna jag fick! Tex. uppepå gropen brukar hon var jättejätteduktig och jobba på hur bra och lugnt som helst men idag var hon så taggad på galopp så när jag vände för att trava tillbaka så hoppade hon fram i typ två galoppsprång..:p Kände att det var ganska meningslöst att försöka få till traven nåt mer efter ett tag så då tog vi en sista galopp uppför backen som blev rätt bra på slutet! Bra att sluta med något bra.

En påminnelse till mig själv är att jobba mycket med ställningen åt höger... Den är otroligt svår att få till och att hålla. Träna träna!



Också bild från den dagen i trav. Fintjejen


Påväg hem hoppade jag av och gick med henne en bit för att hon skulle lugna ner sig ordentligt. Hade skrittat i ca 10 min innan det också så då hade hon torkat helt på halsen, jättesvettig blev hon idag! När vi kom hem så stretchade jag lite och borstade upp henne sen fick hon gå in i nymockad box och äta hö i väntan på vännerna :) Måste bara skriva också att hon varit grymt snäll och gosig den senaste veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0