Back on track!

Efter passet i förrgår så hade Ghetto gjort av med en del energi! Var som jag trodde, att hon bara var pigg. Stolt jag blir över mig själv som kom på det helt själv ;)

Gick iaf fett bra idag, Ghetto lyssnade jättebra vissa stunder och var ganska lätt att försöka samla ihop så att traven inte blev alldeles för snabb, eller övergick i pass. Gjorde samma sak i början i skritten som jag gjorde med Brolle igår, höll igen med rösten, sätet och tyglarna och gav sedan eftergift och beröm så fort jag fick respons. Hon var riktigt duktig redan ifrån början, så det behövdes inte så mycket men man kan ju alltid prova nya saker :)

En, eller två gånger eller fler så blev jag otroligt stolt över flickan! Hon gjorde en jättefin övergång från skritt till trav uppepå gropen, och höll formen! Jag försökte verkligen också och gjorde allt jag kunde för att det skulle gå. Vilken känsla alltså :D

Tog också galopperna riktigt fint, gjorde tre stycken eftersom vi måste stärka galoppmusklerna och styrkan i galoppen, osv osv. Och för att hon tycker det är så roligt då ;) Sista galoppen blev riktigt grym, har aldrig känt henne jobba så mycket i galoppen nångång, fick driva sista biten och peppa henne lite för att hon skulle orka det hela vägen upp, snart kan vi säkert försöka samla galoppen lite till med!



Foto: Bea :)

Efteråt så bestämde jag mig för att stretcha lite, Ghetto var så mysig och la mulen på min axel när jag stretchade frambenen och bara stod och andades varmluft på mig, mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0