Jag älskar sommar

Allt blir så mycket lättare på sommaren, ingen snö, ljust dygnet runt i princip (du behöver iaf inte rida med pannlampa klockan 17.00!). Det är varmt och skönt, allt känns bara så mycket lättare.

Kom till stallet och tog in Ghetto. Hon var lite svårövertalad först, ville stanna i sommarhgane med kompisarna och allt gräs men med lite uppmuntran som gick hon med mig. Var jättesnäll när jag borstade och höll på. Gunnar tyckte att jag skule prova om westernsadeln satt bättre än hennes vanliga. Det gjorde den inte kan jag säga, den tryckte jättemycket på manken så vi bytte tillbaka. Glada och nöjda skrittade vi lugnt iväg. Ghetto var jättelugn och lunkade på, inte samma känsla av smått överskottsenergi som man brukar känna. Isabell red henne iår och det hade gått jättebra hörde jag, så det var nog lite därför också :) Fortsatte med att träna på att hon ska ta det lugnt, trava i ett "normalt" tempo och inte dra så mycket, till en början gick det super, aldrig gått så bra! Men sedan fick hon smak för det och ökade lite, men det gick fortfarande bättre än det brukar. Hon fick ännu mer smak för att springa när jag lät henne glaoppera uppför en backe, men lugnade sig såklart när vi kommit upp längst upp. I överlag gick det hyfsat, men bättre än innan jag slutade för knäet :)

När vi kom tillbaka stod vi och myste och pysslade en stund. Svampade av henne där sadelgjorden suttit, skönt sa hesten. Borstade svansen och j, nivet sånt man brukar göra. Sedan släppte jag ut henne till kompisarna och gick tillbaka till stallet för att mocka lite. Tog Ghettos och Rambos box sen gick jag och satte mig i gräset i hagen. Hästarna tyckte nog att jag var lite konstig för inte ens Nimros kom fram. Efter ett tag tittade Ghetto upp på mig och då ropade jag på henne och då kom hon till  mig, då blev jag glad :D Älskling fick godis och sen började hon beta bredvid mig (efter att jag ställt mig upp, när jag satt var jag läskig)



Gumman när vi kommit tillbaka



Från höger, Ghetto, Nimros och Rambo, Dino är som vanligt på lite avstånd.

Kommentarer
Postat av: Lara ♥

Himla fin häst där i headern! Är den din? :)

2011-07-05 @ 13:33:38
URL: http://laramore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0