Horsemanship med Ghettan

Pga av snökaoset på fredagen (nej, jag och Anjelita red inte då) så kunde jag inte rida Ghetto på lördagen heller. Alldeles för klibbig snö, jag och Bea konstaterade att vi skulle få sitta av stup i kvarten och det blir bara jobbigt. Så det blev lite Horsemanship träning istället. :)

Började ju förresten med att fota Bea och Dino som tomtade lite, juligt!

Började lite smått med friendly game och bara lite mys i boxen. Ghetto var faktiskt jättesnäll, vi bråkade lite först och hon hotade tom med att sparka! Men efter det så var det lugnt.

Väl ute blev det lite distraktionsträning eftersom Gunnar tog ut Rambo och Nimros i hagen och sedan plogade lite. Skönt man hanterar lugna hästar! Ghetto och Dino brydde sig inte alls ^^ Vidare med lite fokusträning. Jag måste vara snabbare och mer uppmärksam på om Ghetto verkligen har sin fokus på mig. Iband blir jag lite lurad.

Sedan introducerade Bea mig och Ghetto för "åttan". Dvs skicka hästen på en åtta. Skicka har ju jag och Ghetto inte tränat så mycket på men jag tycker det gick jättebra!  Bea blev positivt överraskad av Ghettos prestation, ibland måste man ju faktiskt visa upp sin bästa sida också..;) Vi höll på med åttan ett tag, med små pauser för lite tänk ibland. Gick bättre och bättre, på slutet fick jag riktigt till det en gång så då slutade vi.

Avslutade det hela med att gå igenom några pinnar som Bea satt upp tätt. Bara rent enkelt, jag går först och Ghetto följer efter igenom. Tycker inte att det var några problem alls med det faktiskt .

Lyckad dag, trevligt sällskap fick vi ju också :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0