Hej mitt vinterland, för tredje gången

Snösnösnö, snöade idag igen. Härligt, man ser mycket bättre även fast det blivit mörkt. När jag och Ghetto var ut i skogen så lyste även månen upp så man behövde knappt lampan :)

Men dagens då, bestämde mig redan från början idag att vi skulle försöka ha lite mer samlad trav. Gick riktigt bra vissa gånger, första traven gick bra, uppför första backen fick jag säga åt henne ifrånbörjan men sen travade hon på lugnt och fint :) Tog några travsvängar uppepå gropen också , gick riktigt bra åt höger (!), brukar aldrig gå bra åt det hållet men för en gångs skull gick det bättre.

Försökte gå halva backen vi brukar trava/galoppera också. Gick inget vidare, måte ta någon dag när jag har övermycket tid på mig att först bara skritta ett varv runt gropen på långa tyglar tror jag. Travade vidare i en hyfsad trav, inte översnabb men inte vidare samlad heller.

Påväg tillbaka fick jag återigen säga till henne ett par gånger men sen hände en sak som bara hänt en gång tidigare, Ghetto bara travar på jättelugn och man får känslan av att man bara kan släppa tyglarna. Fick nästan driva på henne ett par gånger. Detta var mycket konstigt eftersom det var på en sträcka som annars brukar uppstå lite problem på :p

Dagens galopper blev sådär, fattningarna blev inte dom bästa men den andra galoppen var riktigt härlig halva backen, rullade på jättefint och lite långsammare än andra gånger :)



Madde hade julpyntat stallet :D



Dörren in till sadelkammaren :)

Upptäckte också två ganska stora "knölar" nästan precis bakom sadelgjorden idag! Såg jätteläskiga ut och kändes konstiga,  den ena var större än den andra. Jag och Gunnar kollade om hon verkade ha ont där men det verkade inte som det.. Skumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0