Cavaletti 25/8

Ja, vi hade ju som sagt cavaletti igår. Vi var fyra stycken , härligt! Jag hade en gammal favorithäst, Donna, haha :D Satsade på att få upp tempot på henne typ bara, för jag minns att hon kan dö av ganska mycket annars. Men måste säga att hon har grymt skönt steg, traven är ju bara att sitta på å ordnar det sig, grymt stadigt kändes det. Eftersom vi var så få så gjorde vi en ganska plats-krävande övning.

Grönt = galopp
Svart = trav
Rött x vid bommarna = halt
Rött x efter galopp = avsaktning




Gjorde också mycket ökningar, lätt sits osv förutom den här övningen. På slutet på mittvolten så ble hon jättefin och jag blev helt chockad, hade aldrig ens kunnat drömma om att jag skulle kunna få henne att jobba i form, skön känsla verkligen. Självförtroende poäng ;)

Ska snart iväg till ridskolan igen och rida och ta kvällsfodringen istället för Josefine. Känns ganska bra, är astaggad på att hoppa men jag tror dom inte gör det på stallvärdinneridningen längre. Jaja :)

Kommentarer
Postat av: agnes

sv; HÄHÄH, jag åt inteee :D

2011-08-26 @ 21:02:23
URL: http://equiiss.blogg.se/
Postat av: Bea

.. kan Ghetto ha någonting med din förmåga i att få ridskolehästarna att jobba ner? ;)

2011-09-03 @ 01:11:19
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0